biura
lokale
magazyny
konferencje
grunty
mapa ofert
firmy
wiadomości
Londyn tańszy od Nowego Jorku nawet o 25%

Knight Frank po raz pierwszy przeanalizował koszty prowadzenia biura liczącego 100 pracowników w wiodących miastach świata.

Według raportu „Global Cities 2018”, koszty prowadzenia takiej siedziby w Londynie będą nawet o jedną czwartą niższe niż w Nowym Jorku.

Analiza Knight Frank została oparta na całkowitym koszcie zatrudnienia 100 osób w wiodących miastach świata, obejmującym opłaty za prowadzenie biura oraz średnie wynagrodzenie.

Według ekspertów Knight Frank, zatrudnienie setki pracowników w przeciętnym biurze w Londynie wyniesie 5 228 140 USD rocznie. To znacznie mniej niż w konkurencyjnych centrach finansowych takich jak Nowy Jork (6 938 000 USD) czy Hong Kong (5 964 990 USD). Najdroższą lokalizacją pozostaje jednak Zurych, w którym wysokie koszty zatrudnienia w sektorze bankowym oraz asset management oznaczają roczną opłatę za 100-osobowe biuro rzędu 7 947 260 USD. Drugie miejsce zajmuje Nowy Jork, a tuż za nim plasuje się San Francisco (6 696 700 USD), w którym koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży technologicznej podnoszą koszty ogólne. Pierwszą piątkę zamykają Hong Kong, w którym czynsze biurowe są najwyższe na świecie, oraz Boston (5 936 820 USD).

Pomimo znacznie niższych kosztów w porównaniu do innych wiodących miast świata, Londyn pozostaje wśród najdroższych miejsc do prowadzenia biznesu w Europie. Koszt prowadzenia 100-osobowej firmy w Paryżu wynosi rocznie 4 115 120 USD, czyli nieznacznie więcej niż w Dublinie (4 051 670 USD). W Sztokholmie, Frankfurcie i Amsterdamie taka sama lokalizacja kosztuje poniżej 4 mln USD.

Tymczasem Warszawa staje się atrakcyjną europejską lokalizacją do prowadzenia biznesu, oferującą stosunkowo niższe koszty zatrudnienia dobrze wykształconej kadry, władającej wieloma językami (1 631 670 USD).

Lee Elliot, Head of Commercial Research w Knight Frank: “Dostępność wysoko wykwalifikowanych pracowników to nieodłączny element w podejmowaniu decyzji o ulokowaniu korporacyjnego biura. Dostępność wysoko wykwalifikowanych pracowników to kluczowa kwestia w podejmowaniu decyzji o ulokowaniu biznesu. Jakkolwiek w otoczeniu gospodarczym z niskim wzrostem ochrona zysków i kontrola kosztów są nadrzędne, to koszt zatrudnienia wykwalifikowanej kadry i biura jest także ważny.

Londyn jest wśród trzech najważniejszych dla biznesu miast świata, lecz zajmuje dopiero szóste miejsce na liście pod względem kosztów prowadzenia działalności. To ogromna zachęta dla globalnych firm, aby wybierały akurat to miasto. Dotyczy to zwłaszcza spółek z branży technologicznej i finansowej, które muszą przyciągnąć najlepszych pracowników wyjątkowym biurem.

W porównaniu z Londynem pozostałe europejskie miasta oferują niższe koszty zatrudnienia i wynajmu biura. Wiele spółek decyduje się jednak właśnie na Londyn ze względu na wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz ugruntowaną pozycję miasta jako jednego z centrów biznesu na świecie.”

Źródło: Knight Frank, Newmark Knight Frank, Sumitomo Mitsui Trust Research Institute


źródło: informacja prasowa, 28.09.2017

Strona główna Kontakt Praca Regulamin i polityka cookies Informacje prawne Reklama Programy dla biur nieruchomości Notes Nieruchomości Kraków Kraków

Powierzchnie biurowe w regionach: dolnośląskie | kujawsko-pomorskie | lubelskie | lubuskie | łódzkie | małopolskie | mazowieckie | opolskie | podkarpackie | podlaskie | pomorskie | śląskie | świętokrzyskie | warmińsko-mazurskie | wielkopolskie | zachodniopomorskie

© 2005-2017 FRISCOM s.c. Wszystkie prawa zastrzeżone.